Tuesday, March 6, 2012

senang susah

...bismillah...



kalau kita senangkan orang, insya Allah Dia jugak akan mudahkan urursan kita!

senang jekan prinsip yang kita patot pegang? tinggal nak ke tanak jep..mak cakap, jangan fikir tentang susah yang orang dah buat dekat kita, tapi fikir susah yang mendatang hasil dari kita susahkan orang hari nih..( rindu mak sangat!)

wahh, hati tak baik sangat la nak buat macam tuh..ada jep kemalasan la, rasa tak senang hati la, rasa benci dengan orang tu la, yang buat diri akhirnya tanak senangkan urusan orang tuh..apa ingat Allah tak nampak erk apa yang farihah buat?

banyak benda yang buat hati gelisah, one of, that lesson plan yang dah dua kali kena reject..kenapa? mana silapnya? in positive thinking,
ain cakap bukan senang nak senang,
so bila dah rasa kesusahan, mungkin la hati dan minda akan lebih berfikir..

hati cakap,
mungkin sebab kadang-kadang ada rasa macam tak puas hati dengan lecturer tuh yang buat Allah nak uji dan bagitahu, sebijak mana pom kau, kalau tak hormat cikgu manakan sampai ilmu yang dia nak bagi..so, kenala ikhlaskan hati seikhlasnya..maaf untuk prasangka buruk dan rasa takpuas hati tuh, my lecturer..

nak hidup gaya surah al-waqiah jom!
bila kau teliti satu-satu ayat Allah dan baca serta fahamkan, kau akan lebih rasa bahawa Allah itu sebenarnya sangat dekat!

Fi amanillah :)

__________
kadang hati cepat nak su'uzhon, hati cepat nak mengata padahal hakikatnya kita taktahu situasi sebenar hamba Allah itu..kadang hati cepat nak give up, cepat nak putus asa, tapi Allah datangkan semangak dari berbagai cara dan cabang, dan hati kembali segar macam baru lepas hujan pagi..Allah takkan penah tinggal hambaNya!

No comments: