Thursday, January 6, 2011

lets create our love!!



...bismillah...


Allahummasolli 'ala saidina muhammad..wa 'alihi muhammad..


bukan banyak kena karang..bukan 2 page nak kena tulis..bukan surprise yang diperlukan..namun dengan ayat yang tak panjang sangat pon..tu je yang 'dia' nak so that 'dia' tahu kita sayang 'dia'..selawat namanya..tak susah nak tunjuk betapa kita sayang 'dia'..


hari khamis memang heaven..kalo kat pantai timur, sop dah cuti..kalo kat pantai barat, jumaat half day je..tak ke heaven??memang syiiioookkkkk sangat..tapi, lagi syiiookkk kalo kita show our love to our prophet..kan3???


how??




Rasulullah s.a.w bersabda: Barang siapa yang membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat, maka ALLAH akan meneranginya dengan cahaya di antara dua kali jumaat. ( H.R Hakim di dalam Mustadrak)



so, malam ni bukan malam jumaat ke??kan3??
meh sama2 kita alunkan suratul-kahfi..tak panjang pon heh..110 ayat je..20 minit lebih kurang abes ler..bukan lama..haa, abes tuh boleh teros solat isya'..sekarang ni kan sejuk2 manja gitu, tak perlu la nak hamek wudhu' len..okayh??


ada lagi!!


Dari Abu Darda r.a meriwayatkan bahawa nabi s.a.w bersabda: "Barangsiapa yang menghafal sepuluh ayat daripada awal surah al-Kahfi, akan terhindar daripada fitnah dajjal. Dalam riwayat yang lain dinyatakan daripada akhir surah al-Kahfi." (HR Muslim)


yang ni syok tak??manusia asek tanya macam mana nak kenal dajjal??macam mana rupa dia??macam mana nak elakkan??


hisy, buat hape susah2 nak kenal, nak recogize or nak prepare planning elak diri, buat je hape yang Allah suruh, insyaAllah selamat..tak perlu kita nak sebok2 tentang hamba Allah yang tu, kita buat je keje kita as slave..kan senang??


dah ada hadis nabi suggest nak elak diri dari fitnah dajjal, follow je la kan..tak payah nak saket2 kepala nak fikir plan sendirik..


tak susah untuk dapat cinta Allah, tak susah untuk dapat sayang rasulullah kalo kita betol2 nak..tapi payah untuk kita capai kalo kita tak ada usaha..bukan senang nak senang,tak susah jugak nak susah..sumer atas kehendak diri..


sumer dah tertera depan mata, tinggal kita je..nak buukak mata tengok or nak pusing badan dolu baru nak tengok..


make the right decision to the right way!!


*jom jadi pencinta rasulullah setulusnya kita mencintai kekasih hati dengan mencintai apa yag dicintai rasulullah agar kecintaan itu akan terus bersama para pencintanya hingga bertemu sebenarbenar kecintaan!!

No comments: