Saturday, January 1, 2011

DUIT

BISMILLAH.......

okayh, meh3 rasmi taon baru punya entry..azam tok blog, mulakan dengan nama Allah..ye3??
(nampak tak macam farihah matang dan dewasa tuh??)

when you feel all alone in this world,
and there is nobody to count your tears,
just remember where ever you are,
Allah knows..Allah knows..

dah nama pon tears, mane boleh count3??uncountable tuh..okayh, farihah matang dan dewasa cakap, kamoo3, itu hanyalah kata3..tak de kena mengena dengan count3 yep..it's hiperbole..(jap3, betol ke??kena polish balek sebab literature still hade taon nih!!!waaaa..:((

okayh, kalo dedolu, sayer suka tulis dekat kawan3 macam nieyh..

if happen nobody in this world care for you,
love you,
do remember one thing,
there is someone in a certain part in this world,
who love you..
and that person is ME!!!

kalo dalam BM,

kalo sorang pon dalam dunia nieyh tak sayang awak,
ingat yang ada seseorang di sudut dunia yang masih sayang awak..
dan ia adalah saya!!

memang patot pon farihah hamek literature..sejak kecik dah jiwang karat..hahahaha..(mak ajar!!)
tapi bila besor, sayer faham dah tahu sangat bahawa takkan ada manusia yang macam tu..hanya Allah je yang boleh sayang hambaNya even sumer hambaNya yang lain benci kat hambaNya yang dibenci tuh..(adoi, fenin3)

kita sayang, kita kasih, kita cinta..sume anugerah Allah..jangan mimpi lah nak sayang someone tuh sampai mati kalo Allah cakap tak boleh..kun fayakun kak oi..kalo Allah nak, Dia boleh buat hape je yang Dia nak..habes, apa hak kita as hamba??

ha, hak kita??satu je hak kita..DOA..sebab nothing yang boleh ubah takdir except doa..pohon, rayu, minta dan rintih..itu je words yang sesoai dengan kita as a slave..tapi, takkan tu je kot??words tuh hanya di mulut..tapi, kalo kita cakap je nak makan nasi 40 kali, ikot alam dunia punya adat, sampai ke nasi kita tuh??tak kan??so, mestilah disertai dengan action jugak..

no action no talk..and that's why ada satu lagi perkara yang menyusul selepas words3 tuh..ingat tak meaning DUIT???


D - doa, macam words3 tadi la..
U - usaha, ha, nilah maksud sayer kita tak boleh panggil nasi kalo nak makan nasi!!
I - ikhtiar, jangan pakai action je, hotak yang Allah bagi pon kena guna gak..nak nasi tapi pegi curi, akal tak nak guna??
T - tawakal, dah buat semua, barulah nak tawakal duk diam pon..memang lumrah manusia nih banyak kekurangan..last3, kembali pada Allah balek..hokay??

k, rasanya dak3 yang pegi perlis pagi tadi, dah sampai kot..sayer, kebuntuan tak tahu nak bawak hape..sebab dalam kepala fikir nak balek jap lagi..hehe..

*jom try tok jadi terbaik di antara yang terbaik yang dipilih untuk jadi terbaik dalam kumpulan terbaik selagi boleh jadik yang terbaik dan jangan lupa Allah the more most good best better.............

No comments: