Friday, December 31, 2010

wasiat 2010


many things happen till today..the last day of 2010..happy, sad, excitement and so on..
banyak jugak yang sayer belajar pada taon nih..belajar untuk dunia, dan jugak akhirat..semua dalam perancangan Allah..

kalo nak dikisahkan kembali, mesti ada yang tertinggal..sebab manusia ada limit memori..takkan semua ada dalam otak and that's why terciptanya gadjet yang kita miliki hari nih..semua kurniaan dari Allah..kalo bukan manusia itu an-nisyan, apa gunanya diturunkan Al-quran, hadis nabi dan jugak nabi itu sendiri??bukankah untuk mengingatkan..

begitu jugak dengan budak sembe nama farihah nih..hihi..dia amat-amat memerlukan peringatan dari kalian semua..agar dia terus berada di jalan yang betol, tak tersalah lorong dan cahaya..mungkin terkadang dia tergelincir, namun itulah gunanya kawan untuk bantu dia bangon..

blogging bukan bersahaja..sayer jadi blogger bukan kerana nothing..tapi sebab sayer adalah manusia yang sangat pelupa..hurm, kad pengenalan sendirik pon kadang tertukar, apatah lagi benda-benda yang lagi besar..

sayer betol-betol pohon kemaafan dari anda kamu dia awak semua lah..sebab utama, sayer jarang nak ingat birthday orang, wish jaoooh sekali..sumimasen..bukan sengaja, tapi memang kelemahan budak sembe nih tak ingat nombor-nombor..no telefon sendirik pon salah lagi..alahai, maafkan diriku!!

kalo sayer ingat birthday sape-sape tuh, n wish, memang dia bertuah sangat-sangat..tu pon rasenya dengan bantuan facebook dan alarm from phone..kalo tak, huhu..sorry sesangat..tapi, kalo tanpa bantuan hape-hape, memang superb ar..hehe..

next, sayer nak pohon maaf gak andai sayer ada tersalah kata tersilap bicara..lidah memang tajam setajam pedang..tapi, insyaAllah sayer akan cuba untuk kurangkan ketajaman tuh..huhu..

terima kasih sebab sudi layan kerenah sayer..yang kebudak-budakan..doakan je la budak sembe nih cepat-cepat matang..AMINNN!!supaya anda dapat melihat farihah yang matang, dan tidak sembe lagi..hehe..

doakan sayer boleh jadik hamba, anak, adik, kakak, kawan, sahabat, pelajar n so on yang baik..ayat macam orang mabok todi..haisy..

itulah kelemahan budak-budak tesl..duk belajar bahasa orang, sampai bahasa sendirik caca marba..esei cam budak dajah 1..muahahaa..

so, kamoo awak dia dan engkau tegor-tegorlah sayer andai ada yang tidak betol..insya Allah sayer akan timer dengan baik..

kenapa mesti tunggu i januari??kenapa tak i muharam??hurm, susah jugak tuh..mungkin sayer lebih terasa sebab i januari dah kena balek ipg..entah..mungkin hanya alasan yang hakikatnya memang sayer terikot-ikot dengan budaya barat..astaghfirullah..ampunkan aku Ya Allah..terima kasih sebab ajar kami hambaMu lafaz istghfar, agar kami sentiasa ingat untuk memohon ampun..

farihah 2011 mungkin dah matang sikit..dah dewasa mak cakap..mak pon cakap tak lapis-lapis macam dolu, men terjah je..tak de dah istilah 18 hape-hape..tapi, the problem is sayer tak faham..tapi buat-buat faham je la..lepas cakap dengan mak, senyap-senyap mesej sape-sape yang terlintas tanya apa maksud mende tu, apa maksud mende ni..

rupanya, banyak lagi yang perlu budak sembe plus comel siki-sikit belajar..baruku sedari hakikat yang aku masih budak hingusan yang cuba berlagak tanpa handkerchief..:)

apa yang paling jauh dalam hidop??the answer is the past time..sebab kita takkan sampai ke masa lalu walau dengan cara apa pon..tak de pintu masa or mesin ubah tarikh doraemon, tak de video or rakaman anak seni, tak de flashback macam cerita 3 idiots, kecuali skrin besar tayangan replay di padang mahsyar nanti..itu sebenar-benar the true story..bukan kisah dongeng putera katak, bukan fairy tales cinderella, bukan cerita lama si tanggang..tapi cerita seorang insan dan hamba bernama manusia..

azam tak perlu tunggu taon baru kan??so, berazamlah kamu sesudah kamu diazankan selagi kamu belom disembahyangkan..

dah2, cukop!!bukan nak buat esei 30 marks nieyh, bukan jugak jawab paper LDV..sumimasen lagik sekali..
jom jadi hamba yang soleh, bukan hamba yang toleh, jom jadi hamba yang mithali, bukan hamba yang mitali..:)

*sorry, tersemangat lak..
*jom bukak mukasurat baru, tapi jangan koyak mukasurat lama sebab ia adalah pengajaran..
*buku kan dah bukak 1 muharam, kali nih mukasurat la pulak..haisy..
*do remind me guys!!
*arigator gozaimas..:)

No comments: