Tuesday, November 6, 2012

...bismillah...



adam terok kata hawa, tapi Allah tak akan aturkan yang tak sesuai untuk kita! ada masanya dia akan berubah sesuai dengan apa yang ada pada kita..jangan butakan hati untuk terus melihat keburukan, tapi celikkan minda untuk meneropong kebaikan dia, mungkin bole buat kita tersenyum saban hari :D

mencari pasangan, siapa tak nak yang baik kan? yang soleh, yang orang senang hati tengok, yang kalau bole perfect dari atas sampai bawah, dari dalam hati ke luar diri, dari hujung rambut ke hujung kaki! tapi, adatlah bila Allah tetapkan kita dengan yang tak sempurna, sebab kesempurnaan kita ada dengan si dia ;)

kalau tanya pada diri, tipulah kalau cakap tak kesah, asal ada jep :p tapi, bila Allah dah tetapkan, mungkin itu yang terbaik untuk hamba Dia..nak kira keburukan melebihi kebaikan, nak kira salah melebihi betol, memang tak timbul la rasa sayang buat ummat Nabi Muhammad ni, sebab masing-masing ada buruk, salah dan silap :) 

tapi, selagi percaya dan yakin Allah itu sebaik perancang, apa pun yang berlaku in sha Allah akan ditelan dengan senang hati, sebab tahu Allah yang menjadikan sesuatu itu berlaku! :) 

~sayer terima seadanya, in sha Allah <3

No comments: