Sunday, September 11, 2011

shortnote*

...bismillah...



jika kamu tidak malu, buatlah semahumu..

tak susah nak buat sesuatu yang mengikut kata hati semata, tak senang jugak nak pilih antara nafsu dan iman..namun, semuanya atas diri..semuanya kerana pilihan yang dibuat..

andai kaca yang dipilih, bersedialah untuk terluka..namun andai permata yang terpilih, jangan terlalu seronok kerana ia takkan selamanya menjadi milik kita, sebab ada yang mencemburui..

kerana apa yang ditakdirkan Allah adalah berhikmah dan bersebab..dan bersedialah menerima sebab dan akibat hasil dari perlakuan sendiri..

as i said before, KARMA itu wujud sahabat..namun, terkadang ujian datang bukan kerana KARMA, tapi ia berkait rapat dengan pertingkatan iman..sakit dan derita yang kita rasa, sebenarnya adalah anugerah Allah di mana ia juga rencah hidup..

be positive, my mom said..think beyond, and fighting!!then, lets Allah do the rest, ia TAWAKAL..setiap apa yang berlaku dalam hidup, sebenarnya ilmu yang Allah nak tambah dalam pemgetahuan kita,,

kerana Allah itu ada, dan sangat dekat..kerana nabi menyayangi kita, malah mencintai..kerana Al-Quran itu petunjuk, malah ada penyelesaian di dalamnya..

*ada perkara yang perlu dipelajari hasil dari kesilapan orang lain..