Friday, November 26, 2010

Harga Sekuntum Cinta

post kedua tok hari ni..:)

blog sayer dah tak ada hujan..sebab??takkan kat luar musim tengkujuh, kat blog pon musim tengkujuh gak kan??so, amek la snow lak..ngeh3..

sayer nak citer sal sorang yang sayer kenal, dan sorang yang sayer tak kenal..hurm??sebenarnya mereka ada persamaan..okayh..jangan risau, bukan citer sesajer..

first, meh tengok orang yang sayer kenal dulu..dia baik..tak tahu la kot2 ada orang cakap dia tak sebaik yang sayer sangka, tapi for me dia baik..silap sikit mane2 tuh, biasa..manusia tak pernah maksum..:)

dia ada satu bad habit..biarlah rahsia..:)
tapi satu jerk, kalo dia rasa nak buat, memang dia buat..and tak ada orang boleh halang, seduce or influence dia tok tukar pendapat except diri dia sendiri..

kalo dia cakap A, memang kena A la yep..tak leh tukar2..and sayer akan cuba elak diri tok argue pasal agama dengan dia..sebab sayer tahu sayer akan kalah even depan dia sayer nampak tough, tapi hakikatnya dalam hati dah mengakui kekalahan..dia selalu bagi sayer kata2 semangat..that is the most interesting thing pasal dia..

k, now we go for second person..sayer tak kenal dia, dia seorang blogger..dia seorang yang ilmiah jugak pasal agama..blog dia always ada something yang boleh kita manfaatkan..

okayh, apa persamaannya??
azam mereka sama..dan mereka really struggle for that..first person memang la sayer tahu sebab sayer kenal..tapi, yang second sayer tahu through blog and status kat facebook..sayer always tunggu entry dia kat blog..sebab apa yang disampaikan ibarat bagi kata2 semangat for me jugak..dan terkadang, kata2 mereka agak sama..:)

so??azam sayer pon sama dengan dia dan dia..so, a bunch of thanks to both of them sebab fire me up..:)

apa azam kami??mungkin anda, kamo dan dia dan engkau dan awak jugak ada azam yang sama dan mungkin jugak cuba mengelakkan diri untuk berazam sama macam kami..

sayer titipkan sedikit kata2 dari entry blogger itu..

Dunia remaja, dunia yg sering memberi begitu banyak ujian pada hati..
Dan ujian terberat, yg amat sukar ditangani & tak dapat lari dari diri remaja ialah,
ujian cinta...

Ujian inilah yg sudah bnyk menumbangkan pemuda2 yg asalnya hidup berlandaskan Islam, mengikut sepenuh ajaran Islam, tapi akhirnya hanyut, hanyut & terus hanyut... Hinggalah terjunam ke dalam lembah yg amat hina..
Na'udzubillah...

"Janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya ia adalah perkara yg terkutuk & jalan yg keji"
Maknanya, jangan ada zina mata, zina telinga, zina mulut, zina hati....
Kerana semua ini adalah perkara2 yg mendekati zina atau jalan yg menuju ke lembah zina...
Maka, hindarilah...!!

Rasanya, sudah cukup setakat ini aku memulakan langkah ke alam yg tak sepatutnya aku lalui ini...
Berfantasi, berimaginasi dgn sesuatu yg aku sendiri tak pasti...
Cinta itu mmg FITRAH, namun bila gagal mengawalnya, maka itu yg jadi PARAH...
InsyaAllah, bila tiba masanya nanti, cinta itu akan bertaut juga...
Jodoh tak ke mana, kerana segalanya sudah ditakdirkan-Nya...


kesimpulannya, itulah yang di kejar remaja sekarang dan sayer termasok golongan remaja nih..tersasar dan kini cuba bangkit kembali kerana janji Sang Pencipta..nampak mudah, tapi sebenarnya ujian hati adalah ujian yang amat berat sehingga di janjikan syahid bagi mereka yang memendam sendirian sehingga saat kematian menjelma..

sayer titipkan lagu nih tok renungan bersama..:)




No comments: