Sunday, October 31, 2010

thanks mom..:(

pukul 9, kol mak..dia baru lepas bersenam..hihi..sebab ngantok marking paper..suara mengah..hihi..comel la..then, gitow dia yang anak dia demam..huhu..katanya,

awak memang..selalu je macam tu..asal exam je, stress then mula la nak demam..asal stress je, mula la nak demam..


huhu..air mata dah bertakung okay..hihi..mak cukup riso kalo anak dia yang ni demam..sebab anak dia yang ni lah paling lemah sekali antibodi..huhu..lepas tu, dia mula bagi motivasi free..huhu..buat saya lagi sadis..so, gelak kuat2 padahal air mata dah mengalir..

bukan nak tulis sal ni, nak kongsi motivasi yang mak bagi..k, now lets start the game..

mak cakap,

kak, esok..bangon pagi2, solat then duduk atas sejadah tu..jangan bangon lagi..then, letak tangan kanan kat bahu kiri, lepas tu cakap kat diri sendiri..dalam hati..

Ya Allah, izinkan aku berkata2 dengan kata2 ku ini..hari ni aku nak exam..farihah,engkau baik, engkau sihat, engkau bijak, engkau tak demam, engkau mesti boleh..aku sayang engkau, aku cinta engkau..mari bersama2ku untuk jawab exam hari ni..engkau mesti lulus dengan kelulusan 100%..sebab engkau baik..terima kasih badan, terima kasih otak, terima kasih sebab sihat..terima kasih sebab bersama aku..jom sama2 berjuang hari ni..terima kasih Allah, saya sayang Allah, saya cinta Allah..


then, bila masok dalam dewan..duduk, n cakap lagi..

Ya Allah, izinkan aku berkata2 dengan kata2ku ini..assalamualaikum meja, assalamualaikum kerusi, assalamualaikum pen..hari ni, aku nak exam..aku sayang meja, aku sayang pen, aku sayang semua..jom sama2 berjuang dengan aku supaya aku dapat jawab..terima kasih meja, terima kasih pen, terima kasih kerusi..terima kasih Allah..

fikir yang positif je..jangan fikir negatif..dan, sekarang bayangkan bahawa kak dah nampak kertas soalan yang senang dan kak boleh jawab..bayangkan kak dah memang boleh jawab sume tu..

semua ni mak dengar motivasi dari pensyarah fizik uitm pahang..dia cakap, sume ni berkaitan dengan gelombang alpha..bagos waktu pagi, yang paling bagos lagi, 1/3 malam..ni lah cara kita bercakap dengan alam..tapi, dengan syarat yakin dengan Allah..

ok, anak mak gelak..rasa kelakar lak..huhu..

kak suka ni mesti dalam otak kanan kak ada perkataan yang berkata, nonsense la benda ni..

alamak, cane mak tahu??huhu..memang pon kak rasa cam nonsense..

dia menceritakan pengalaman dia, setiap pagi mesti kena rebut parking lot kat sekolah, tapi bila dia buat macam tu, alhamdulillah dapat parking always..tapi sekali lagi ditegaskan, yakin dengan Allah..bukan syirik ke nape, tapi itu adalah salah satu cara untuk courage diri sendiri..

okay, anak mak ni tak buat lagi..tapi nak kongsi dulu dengan kawan2 dia..esop anak mak buat yep..thanks mom, sayang mak..

okay, mak wish all the best, buat leplop..and dia cakap dulu, saya sayang awak..huhu..and anak dia sambut, i love you..sekali lagi okay, dia cakap i love you too..

waaaaaa..................SAYANG MAK SANGAT!!!

No comments: