Saturday, October 6, 2012

pelangi sudah muncul!

...bismillah...



alhamdulillah, 1 november still valid :D

betollah, apa yang Allah takdirkan itu ada manfaat yang kadang langsung kita tak dapat fikir, so the end nya apa? @.@ tapi, bila the end timbul, hati minda otak sumer macam, owwwhhhh! muncung mulut-mulut sambil senyum-senyum simpul, bersyukur!

so, bila kerapkali perkara sedemikian berlaku, hati dan minda sudah mula cuba untuk memahami ujian cinta Allah..tiap kali berlaku sesuatu, mesti otak akan fikir, mesti ada sesuatu yang Allah aturkan nih, jangan merungut lagi pleaseeee! so, tabahkan hati, kuatkan iman, cekalkan diri hadapi apa jep :)

wah wah, cakap senang kan..tapi hakikatnya tak adalah sesenang percakapan yang dah ease dari semua masalah ni :p tipu kalau tak terkesan dengan ujian Allah, tipu bole senyum bila hari-hari macam tu happen in life, tipu jugak kalau hati bole bergumbira dengan tenang bila Allah sengaja menguji :)

masa resah kelam kabut selama dua hari, bagaikan dua tahun bak ang, seksa sangat -.- but, i learn something new, itu sebabnya Allah hadirkan ujian nih, nak tengok mungkin seteguh mana hati insan yang diuji, masih teguh atau berputus asa? pesan 'mak', as a girl, we have to be strong, takbole putus asa! 

~farihah pegang kata-kata tu :D
~alhamdulillah jugak dengan jayanya dapat hadapinya tanpa ada titisan mutiara, dan tanpa pengaduan pada mak tercinta! kan nak jadi dewasa :p dan jugak kuat! yeay! :D
~senyum sampai telinga :D

No comments: