Friday, July 27, 2012

#5 be nice! :)

...bismillah...



it is not just a nice words to be said, 
but more to a nice act to be done!

lesson for me,
farihah jangan pandai cakap jep tow, farihah jugak kena tahu buat apa yang farihah cakap! biasa bagi manusia untuk diuji dengan perkataan sendiri, sebab dekat situlah kita nak tengok samada kita bercakap dari hati atau hanya dari mulut semata! 

eh, ada beza erk? ada! bila cakap dengan hati, means dia betol maksudkan dan in sha Allah akan ingat apa yang diperkatakan! tapi bila cakap hanya guna mulut, dia just cakap for the sake of orang nak dengar, bukan sebab hati dia yang nak cakap :)

anim : farihah buat taktahu jep..jangan layan sangat! :) Sabar menghadapi musibah adalah sebesar-besar erti sabar di mana sabar itu sendiri memerlukan kesabaran pula. Bala dan musibah menunjukkan adanya perhatian dan kasih sayang Allah. Oleh itu, bersyukurlah kerana syukur yang sedemikian setinggi-tinggi erti syukut) :dipetik dr, buku Imam Syafie - Pejuang Kebenaran karangan Abdul Latip Talib...Semoga bermanfaat.

adda : Allah tak akan salah pilih orang untuk jaga agama Allah :) smoga terus-terusan tabah dan jadi wanita kuat..Allahu yubarik fi kulli umurik. cukuplah Allah bagimu, bagiku, dia, dia dan smua..

wani : Allah pilih yg terbaik..:) moga tenang dirimu disana...>_<

nana : hiasi ramadhan bukan sekadar dengan bacaan Al-Quran tetapi juga dengan beramal seperti akhlak Al-Quran..

me : i love you!

No comments: