Wednesday, June 20, 2012

random

...bismillah...

...berdoa haruslah dengan bersungguh disertai dengan sangka baik kepada Allah!...

adab-adab doa seperti biasa..semua orang boleh ikut :) tapi, berdoa kenalah ikhlas dan bersungguh dengan penuh pengharapan! tak lupa, bersangka baik dengan Allah..sesungguhnya Allah adalah apa yang hambaNya berfikir tentangNya :D kalau baik fikirannya, in sha Allah itulah takdir Allah, kalau kurang baik sangkaannya, in sha Allah jugak itulah yang hambaNya dapat :)

jangan sedih andai doa tak dimakbulkan Allah, sebab Allah punya perancangan yang lebih indah buat diri..tidak kuat, berserah, menyerah kalah, putus asa adalah biasa dalam hidup! namun, bila tiba saatnya kebangkitan iman, maka bangunkanlah ia selari dengan bangunnya jiwa-jiwa mujahid :)

..........

berkata-kata itu mudah bukan? menuturkan perkataan itu gampang bukan? hakikatnya, diri inilah yang selalu di belakang..rasa rendah diri makin menebal bila terasa kerdilnya berbanding insan-insan lain..nak jadi diri sendiri, tapi kerapkali terpengaruh dengan dia, dia dan dia..maka, dia lebih suka memendam rasa, hanya mengikut kata perintah manusia, menurut kata arahan sang insan..malu sendiri bila memikirkan banyak hal dicanang di situ, segan menerpa teringatkan rahsia terjaja ke situ, senyum dan duka bersebab, yang utamanya ialah kerana itu! itu kata sahabat.
-anonymous-

No comments: