Sunday, April 8, 2012

think for a while!

...bismillah...

it is okay for you to rest a while and think back what had Allah gave you? :)


pejam celik, pejam celik dah nak abes sem dahh..pejam celik pejam celik, sekarang dah sem 3..eh, apa yang dah dibuat masa sem 2 dulu? tak terasa pom macam dah alami sem 2..kenapa sem 2 dulu tak ingat pon time stress? kenapa sem nih rasa serabut dan stress berganda-ganda? 

tugasan makin hamper pada penghujung! tinggal saimen muzik, micro-teaching yang berbaki 3 and need to be settled down next week, amali muzik yang masih taktahu lagu apa, opss, presentation EDU yang also need to be settled next week, then the biggest fear is EXAM!

sikit jekan kalau nak banding dengan kekusutan yang sebelom nih! tapi tekanan dan pressure sangat terasa sampai ada jugak belon cita-cita datang nak quit maktab lepas tuh pegi sekolah pondok! takyah nak exam, takyah ada saimen, dan mesti hati pom tenang as dekat dengan ayat Allah jeeee selaloo!

ok, tak bersyukurnyaaaa :(

mungkin sem nih farihah lebih banyak abeskan masa dengan hal dunia..mungkin sem nih farihah tak rapat dengan Yang Maha Mencipta macam sem lepas..sebab tuh sem lepas rasa kejap jeee, tapi sem nih rasa macam tekanan sangat!

Allah, sungguh rasa tak terdaya nak hadapi semua yang mendatang..yang ada cuma keyakinan terhadap kekuasaan Allah, dan bukannya diri sendiri..yakin bahawa Allah takkan tinggal hambaNya, tapi ceyes takyakin bahawa diri boleh hadapi semua tuhh..andai iman maken menjauh, sungguh suda lama tangan diangkat tanda menyerah dan putus asa dengan semuanya! namun dek kerana iman yang senipis kulit bawang masih membelai hati, jiwa terus dibisikkan bahawa,

...'PERCAYA ALLAH NOR FARIHAH BT IBRAHIM!'...

Fi amanillah -.-"

__________
tak selalunya yang memberi itu tegar dan kuat, terkadang selepas Allah dia perlukan seseorang to calm down, and see again why Allah plan this for her! bukan dengan menasihati, mendengar masalahnya, atau menangis bersama, tapi sudah cukup dengan ayat Allah itu :')

No comments: