Friday, May 6, 2011

campakkan pasrah ke hati

...bismillah...

andai ujian ini kerana kasihMu, maka sabarkanlah aku..
bawalah aku bersamaMu..Guide me always o The Guidance!!


bila Allah menguji, tandanya Dia mengasihi..bila Allah menguji, tandanya Dia maseh melihat kita..Allah Maha Mengetahui..bila kita jauh, Dia ada caraNya untuk membawa kita kembali kepadaNya..bila kita melupakan, Dia ada caraNya untuk mengingatkan..


bila kita resah, Dia sediakan penawar buat kita.owh, bila kita mengetahui kunci penawar itu, pastilah kita akan bahagia bersamaNya..pastilah kita akan yakin dengan Dia..


yess, tak dinafikan ramai yang berzikir mengingatiNya bila dalam keresahan..subhanallah, walhamdulillah, allahuakbar..meniti di bibir..namun, hanya sia-sia kerana hati maseh gundah..apakah Allah memperdaya??


wah, cepatnya konklusi yang diambil..cuba kita renung balek, ikhlas ke kita berzikir tuu??bayangkan kalau mulut menyebut sayer sayang awak, tapi mata dan fikiran tertumpu kepada yang lain, agaknya orang yang diucap sayang tuu akan menerima ke??


ataupun, mulut menutur aishiteru, padahal maksud langsung tidak diketahui, berkesankah untuk yang mendengar??tidak bukan..itu hanya simulasi..


so, mengingat Allah bukan sekadar di bibir..namun, fahami maksudnya..hayati perkataannya..ikhlaskan hati mengingatiNya..cuba fikir positif terhadap apa yang berlaku..cuba cari diri sebagai seorang hamba..insya Allah, Dia akan membantu..kerana Dia Maha Mengasihani..dan kepada Dia tempat kita mengadu dan bergantung..


sungguh, peristiwa yang berlaku memberi seribu satu makna dalam hidop..dan hikmah itu tersingkap sedikit demi sedikit bila hati bersama Dia Sang Pencipta..so farihah, go run for Allah's love!!



Dan Allah Ta’ala berfirman:


وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ


“Dan sesungguhnya Kami benar-benar akan menguji kalian agar Kami mengetahui orang-orang yang berjihad dan bersabar diantara kalian.” (Muhammad:31)

*andai semua dibenci, then i wish to be the sister..=)
*ya Allah, my heart aching because of my bad..i'm bad enough to them..=(

No comments: