Thursday, February 24, 2011

SCAN temanmu farihah!!

...bismillah...






sikap manusia berbagai..kadang annoying, kadang membahagiakan, kadang rasa macam nak ketok je pale dia, kadang rasa macam ala sweet nya dia..and, manusia jugak tak suka dengan annoying, merimaskan an so on..wish to be sweet al the time, wish to be happy all the time, wish to be good all the time..


tapi, kita tak realize sebenarnya yang annoying tu buat hidop kita diwarnai..yang merimaskan buat kita ketawa..yang kasar tu buat kita senyum sorang-sorang..tak ceria hidop andai sumer manusia baek, perfect and good..tak indah dunia andai sumer orang jadi malaikat..tak berseri perjalanan andai sumer manusia sama!!


dulu, sayer pon fikir, kenapa semua manusia tak jadi baek??kan aman dunia nih..tapi, sekarang sayer realize yang adat dunia memang macam nih..kalo tak ada yang jahat, yang annoying, yang bad, takkan kita dapat amek pengajaran..takkan kita tahu erti hidop sebenar..takkan wujud word muhasabah diri..


dan hari nih jugak sayer sedar..kita hanya perlu menerima seadanya untuk bahagia..jangan harapkan yang sempurna..bear in mind, setiap orang ada kelemahan..sebab sikap dia tu yang buat kita lagi kenal dia..sebab annoying yang buat kita belajar how to handle our feeling..sebab rimas dia buat kita beware for the future..and sebab dia macam tu wujud rasa kasuh cinta sayang!!


at one time, yess..rasa marah, geram tu ada..but, bila fikir balek, pasti tersenyum sorang-sorang fikir kerenah, habit behavior dia..dan terkadang yang annoying tuh boleh ubah jadi sangat comel..baran, selfish, ngada-ngada, tak memahami, queen control, sumer ada..


cuba tenangkan diri, fikir balek insan-insan yang kita tak suka..manusia-manusia yang ada dalam group benci hati..dia marah, kenapa??mesti bersebab..dia tak faham??kenapa??mungkin kita jugak tak faham dia..dia selfish??kenapa??mungkin sebab dia sedang belajar berdikari..


cuba cari sifat comel dalam diri dia..cuba cari kebaikan diri dia..cuba cari keseronokan bersama dia..cuba cari kelemahan diri kita yang buat dia bersikap macam tuh..mesti kita jumpa sweet nya dia..mesti kita tahu dia rupanya tak sejahat yang disangka..cuba letak diri kita kat tempat dia..and, cuba bagi dia masa untuk adapt dengan situasi..


farihah, cakap berapi..macam senang je nak buat!!yess, farihah kena cuba..supaya farihah cinta dan sayang pada makhluk-makhluk Allah..supaya farihah tahu bahawa setiap orang ada lebih, ada kurang..supaya farihah cuba untuk menerima dan memberi seadanya..supaya farihah sedar bahawa semua orang ada soft spot sendiri..


jom SCAN diaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....




*sayer maseh tak tahu mana soft sport dia..mungkin belom masa jugak untuk sayer temui soft sport dia..
*bila tenang dan fikir, yess!!dia sangat comel..:DD
*maaf buat sahabat semua andai tersilap tersalah kata keterlaluan perlakuan bicara..:((
*ya Allah tuhan yang membolak-balikkan hati, janganlah Kau pesongkan hatiku setelah hidayah-Mu bertandang..AMIN..

No comments: